Страницы

Улюблені уроки



Урок фізичної культури у 6-Б класі






Урок фізичної культури у 5 класі












Урок гімнастики у 8 класі 

Урок гімнастики у 5 класі











План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 6 класу
Новотроїцької ЗШ І-ІІІ ступенів №4
Тема уроку: Формування валеологічних знань на уроках фізичної культури.
Мета: Ознайомити учнів із важливими елементами гігієни, раціональним харчуванням, режимом дня та їх впливу на організм.
Дата проведення: 16.10.2015 р.
Вчитель Князь Леся Богданівна
Хід уроку
І. Ознайомлення учнів з темою та завданням на урок.
2. Виступ вчителя.
Одним із найбільш важливих елементів гігієни розумової праці є раціональне харчування. Воно повинно відповідати загальним гігієнічним принципам з урахуванням особливостей обмінних процесів при розумовій праці, тому головну увагу потрібно приділяти забезпеченню якісного повноцінного харчування, що зводиться до необхідності компенсувати енергетичні затрати організму і наявності в раціоні всіх необхідних харчових речовин. Енергетичні затрати при розумовій праці невеликі.
  3. Виступ учня.
Для поліпшенні пам'яті вчені рекомендують:
1. Моркву, що полегшує заучуванню напам'ять, стимулює обмін речовин у мозку. Перед зубрінням варто з'їдати тарілку тертої моркви.
2. Ананас – улюблений фрукт театральних і музичних зірок. Щоб утримати в пам'яті велику частину тексту чи музики, потрібно багато вітаміну С, що міститься в шипшині, петрушці, лимонах, ананасах, смородині. Досить випити на день склянку ананасового соку. До того ж ці продукти малокалорійні.
З. Авокадо – джерело енергії для короткочасної пам'яті. Діє завдяки високому вмісту жирних кислот. Добова доза - половина плоду.
 4. Виступ учня.
 Для кращої концентрації уваги корисні:
1. Креветки - делікатес, що постачає головний мозок важливими жирними кислотами не дають послабитись увазі. Добова доза - 100 грамів. солити креветки слід тільки після їх кулінарної обробки.
2. Цибуля ріпчаста, яка допомагає при розумовій і психічній перевтомі, сприяє розрідженню крові й поліпшує постачання мозку киснем. Уживати як мінімум половину цибулини.
3. Горіхи потрібні при розумовому «марафоні» (доповіді, конференції, симпозіумі, концерті) чи тривалій поїздці за кермом. Горіхи зміцнюють нервову систему стимулюють діяльність мозку.
 5. Виступ учня.
 Для творчого «осяяння» доцільно щодня вживати:
1. Інжир, що містить речовину, яка за своїм хімічним складом близька до аспірину, та ефірну олію, що розріджує кров, краще постачає мозок киснем, що дуже важливо длялюдей творчої професії.
2. Кмин, ефірні олії якого стимулюють усю нервову систему. Хто потребує поліпшені творчої активності мозку, повинен пити кминний чай з розрахунку дві чайні ложки подрібненого насіння на склянку окропу.
  6. Виступ учня.
Творчу активність мозку поліпшують:
1. Капуста, яка знімає нервозність, знижує активність щитовидної залози. Для зняття напруги варто їсти салат із капусти.
2. Лимон освіжає мислення, полегшує сприйняття інформації завдяки великому вмістові вітаміну С. Перед складним заняттям корисно випити склянку лимонного соку.
3. Чорниці поліпшують кровопостачання мозку. Найкращий ефект дають свіжі ягоди.
  Творчу активність головного мозку підвищує також сік деревоподібного алое, березовий сік, кава із жолудів, чай із центурії, настій радіоли, маточне молочко, бруньки сосни, ягоди колючого терену.
  7. Виступ вчителя.
Таким чином, фізіологічно обґрунтований режим праці і відпочинку, оптимальні гігієнічні умови під час навчання в школі та вдома, раціональне харчування, фізкультура і спорт - важливі елементи гігієни розумової праці, дотримання яких є необхідним для збереження здоров'я і високої працездатності.
  Збереження високої працездатності, попередження втоми і перевтоми учнів можливе тільки при правильній організації їх праці та відпочинку. Для цього треба брати до уваги вісім компонентів шкільного життя: тривалість уроку, тривалість навчального дня і тижня, організація власне уроку, розклад уроків, перерви, екзамени, суспільно-корисна праця і канікули. Основним видом діяльності школяра є навчання. Тому важливе значення має гігієнічне нормування навчального навантаження. Основним критерієм психолого-гієнічної оцінки навчального навантаження є його відповідність функціональним можливостям організму дитини на кожному віковому етапі. Педагогічний процес має бути організований таким чином, щоб при відповідності навантаження віковим можливостям дітей забезпечувати правильний гармонійний розвиток.
   На функціональний стан організму школярів великий вплив має структура уроку. Тому важливе значення мають правила побудови уроку, що включають оптимальне чергування різних видів діяльності неоднакових за тривалістю, складністю і втомлюваністю.
Важлива раль у збереженні високої працездатності на уроці належить фізкультхвилинкам (фізкультпаузам, вправи яких повинні бути спрямовані на активізацію м'язів пози тіла (нахили тулуба, повороти голови), м'язів нижніх кінцівок (присідання, розгинання і згинанням стоп).
8. Проведення фізкультхвилинки.
Для профілактики перевтоми очей і розвитку короткозорості рекомендуються вправи на зміцнення м'язів очей.
- кругові рухи очима в один та інший напрямок (повторити 4-6 разів), повільне переведення погляду спочатку з підлоги на стелю і навпаки, потім
- справа наліво і навпаки (повторити 10-12 разів). Позитивний вплив має також сильне зажмурювання (на 5-10 сек), швидке кліпання, легкі натискування на повіки закритих очей протягом 1-2 секунд.
  Для зниження втоми від розумової діяльності рекомендується легкий самомасаж усіма пальцями волосяної частини голови, стимуляція розташованих на обличчі і шиї біологічно активних точок, дихальні вправи.
        9.Виконання тестових  завдань. (перевірка завдань – обмін листочків учнями ).
  10. Виступ вчителя.
Чистота - залог здоров’я! Кожного ранку обов’язково вмивайтеся і загартовувайтеся. Мийте руки та обличчя. Обливайтеся холодною водою, потім розтирайтеся сухим рушником. Мийте руки перед тим, як поїсти, а також після того, як повернетеся зі школи додому, після різних ігор, після ігор з улюбленими тваринами, після відвідування туалету. Кожного дня обов’язково мий ноги перед сном. Підстригайте нігті на руках і ногах щонеділі.  Нервова система людина працює і вдень і вночі, навіть під час сну нервові клітини здатні керувати усім організмом. Навіть колив крові стає менше кисню, ніж потрібно, клітини мозку починають протестувати. Достатньо  посидіти 1 урок в душній класній кімнаті , і ти відчуваєш, що у тебе болить голова. Це мозок передає тривожний сигнал (ось чому вчитель завжди просить вас, діти, вийти з класу до коридору під час перерви, і залишити для провітрювання класну кімнату!).
      11. Підсумок уроку. Оцінювання учнів. Виставлення балів. Рекомендації вчителя. «Отже, діти, сьогодні на уроці ми повторили з вами ,що є важливим для людського здоров’я.
Сьогодні ми вивчили багато засобів покращення всіх складових нашого здоров’я. Використовуйте їх кожного дня самостійно дома, навчить своїх батьків, родичів та будьте здорові!
     12. Домашнє завдання
На основі запропонованих порад і рекомендацій, використовуючи найбільш значимі, на ваш погляд, Підготуйте презентацію правил здорового харчування та режиму дня здорового учня (не менше від семи). Оформіть правила у вигляді плаката чи транспаранта.








О спорт! Ти - насолода!
Спортивне свято для учнів 5-6 класів
Мета: залучати школярів до систематичних занять фізичними вправами, сприяти гармонійному розвитку особистості, розвивати фізичні вміння та навички, виховувати почуття дружби ,взаємодопомоги, колективізму.
Обладнання: магнітофон, фішки, лапи (стопи), тунелі, коники, абетка, малюнки вовка та зайця, колісниці.
Склад команд: 5 хлопців і 5 дівчат (10 осіб).
Назва команд: «Ягуари», «Динаміт».
Дійові особи:
 • Богиня Гера - вчитель фізичної культури школи;
 • Помічники: «Мілон» і «Діагор» учні 11 класів.

Хід заходу
 (Спортивний зал школи прикрашений плакатами, різнокольоровими кульками. Присутні батьки, учні різних класів ,члени адміністрації, вчителі  школи, гості.)
 Богиня Гера: Розпочинаємо наше спортивне свято
 О спорт! Ти – насолода !
 Ти – вірний ,незмінний супутник життя.
 Нашому духу і тілу ти щедро даруєш радість буття.
 Ти –безсмертний. Ти живеш і сьогодні.
 Ти, як естафету передаєш нам цей спадок предків .
 Минають століття . Життя торжествує.
 Ти живеш, непідвладний часові спорт!
 Богиня Гера: Дозвольте вам журі представить.
 Хоч і серйозним воно є ,
 Та голос свій , свою усмішку ,
 Дотепним жартом віддає.
Привітання команд
 Оцінюються назви команд, емблеми, зовнішній вигляд команд, девіз.
 Богиня Гера: Для того, щоб розпочати наше спортивне свято,
 команди мають дати відповіді на такі загадки:
 Б’ють мене старі й малі,
 І в повітрі, й на землі,
 Та від цього не вмираю,
 Тільки весело стрибаю. ( М’ яч ).
 Всі його ногами б ють,
 Відпочити не дають,
 Він не журиться, не плаче –
 На землі і полі скаче. ( М ‘яч ).
Богиня Гера: О спорт! Ти – Виклик!
 Ти вимагаєш боротьби!
 Вся сила наших м язів зосереджена
 В одному на вибух подібному слові – Спорт !
Конкурс 1 : «Переправа».
 Учаснику треба лягти на скейт і рухатися вперед, відштовхуючись руками, назад бігом, передаючі естафету наступному.
 Перемога – 3 бала, нічия – 2 бала, поразка – 1 бал.
Богиня Гера: О спорт! Ти – зодчий!
 Ти – майстер гармонії,
 Ти робиш нас сильними, спритними, статними,
 Ти особливий, надзвичайний зодчий.
 Твій будівельний матеріал – людина у русі .
 Він існує .Вічний рух - це спорт!
Конкурс 2 «Тунель»
 Учаснику треба пролізти в тунель, оббігаючи фішку назад бігом, передаючи естафету наступному.
 Перемога -3 бала, нічия-2 бала, поразка-1 бал.
Богиня Гера: О спорт! Ти – справедливість!
 Ти вказуєш прямі, чесні шляхи,
 Які шукають люди для досягнення мети, поставленої
 у житті.
 Ти вчиш, що правила змагань – закон.
 Непохитна твоя вимога справедливість,
 Оцінок за справжні досягнення.
Конкурс 3: «Кінники - стрибунці».
 Учаснику треба зажати коника ногами, стрибаючі  вперед, оббігаючи фішку, передаючи естафету наступному.
 Перемога – 3 бала, нічия – 2 бала, поразка – 1 бал.
Богиня Гера: Шановне журі , слово ваше вагоме , балів не жалійте, побільше давайте! Вам слово!
 Богиня Гера: О спорт ! Ти – радість !
 Ти влаштовуєш свято для тих, хто прагне боротьби,
 І для тих , хто прагне цією боротьбою навтішитися ,
 Ти – тріумф.
 Ти розпалюєш кров .Заставляєш прискорено битися серце.
 Як радісно, як відрадно відгукнутися на твій заклик.
Конкурс 4 : «Родео».
 Учаснику треба сидячі на малому м’ячі, взявшись за вуха стрибаючи вперед, оббігаючи фішку ,передаючи естафету наступному ..
 Перемога – 3 бала, нічия – 2 бала, поразка – 1 бал.
 (Музична хвилинка «Гімнастичний етюд» виступ дівчат 9 класів )
 Богиня Гера: О спорт ! Ти – благородство !
 Ти –бездоганний. Ти вимагаєш високі моралі,
 справедливості , непідкупності.
 Ти будуєш стадіони – театри без завіс.
 Ти накреслив на своїх скрижалях:
 «Тричі найсолодша перемога отримана в благородній ,
 чесній боротьбі».
Конкурс 5: «Олімпійські перегони».
 Учаснику треба рухатися на лапах ( стопах ) вперед пересуваючи ногами рухатися вперед ,оббігаючи фішку, передаючі естафету наступному.
 Перемога – 3 бала, нічия – 2 бала, поразка -1 бал.
Богиня Гера: Шановне журі , слово ваше вагоме ,балів не жалійте ,
 побільше давайте ! Вам слово!
Богиня Гера: О спорт ! Ти – шляхетність !
 Ти осіняєш лаврами лише того,
 Хто боровся за перемогу чесно, відкрито, безкорисливо .
Конкурс 6: «Ну, постривай!»
 Малюнок Вовка та Зайця потрібно розрізати на 20 квадратів , які мають номер с 1- 20 номер. Учаснику треба підбігти до малюнка взяти 1 квадрат наклеїти його на стінці ,передаючі естафету наступному .Учасники по черзі повинні викласти малюнок Вовка та Зайця.
 Перемога - 3 бала, нічия – 2 бала, поразка -1 бал.
Вікторина «Всезнайка»
 Богиня Гера: Зараз команди продемонструють знання О спорт! Ти –мир!
 (за кожну правильну відповідь – 1 бал. Запитання задаються командам по черзі , час на обдумування – 30 сек.)
 1.Як називається майданчик для боксу ?
 а) поле ; б ) стадіон ; в ) доріжка ; г ) ринг ;
 2.Як називається майданчик для гри у великий теніс ?
 а) ринг ; б ) басейн ; в ) татамі ; г ) корт;
 3.Як називають бігуна на короткі дистанції ?
 а) спринтер; б)марафонець; в)плавець; г)борець;
 4.Як називають бігуна на довгі дистанції?
 а) бігунець; б) стрибунець ; в)стаєр;г)плавець;
 5.Де зазвичай відбуваються спортивні змагання з легкої атлетики ?
 а) вдома ; б) у їдальні; в) у басейні ; г) на стадіоні ;
 6.Скількі гравців грають у футбольній команді?
 а)11 гравців; б) 12 гравців; в)15 гравців; г) 22 гравця.
 7.Скількі гравців грають у баскетбольній команді?
 а) 55 гравців; б) 5 гравців ; в) 33 гравця ; г) 11 гравців.
 8.Скількі має золотих медалей збірна команда України?
 а) 27 медалей ; б) 15 медалей ; в) 5 медалей ;г) 7 медалей.
Богиня Гера: О спорт ! Ти - прогрес !
 Ти сприяєш вдосконаленню дітей – найпрекраснішого
 творіння природи.
 Ти – спрямованість.
 Ти переконуєш, що прогрес фізичний і прогрес
 моральний – два шляхи до однієї мети.
Конкурс 7: «Гонка колісниці».
 Учаснику треба сісти у колісницю і провести до фішки, помінявшись  один з одним, передаючі естафету наступному учаснику .
 Перемога – 3 бала,нічия – 2 бала, поразка – 1 бал.
 Богиня Гера: Шановне журі, слово ваше вагоме, балів не жалійте,
 побільше давайте! Вам слово!
 (Музична хвилинка «Піраміди спорту» виступ учнів 11-х класів).
Богиня Гера: О спорт ! Ти – мир !
 Ти встановлюєш хороші, добрі, дружні стосунки між класами.
 Ти – злагода. Ти зближуєш учнів, які прагнуть єдності.
 Ти – джерело благородного, мирного, дружнього змагання.
 Ти збираєш молодь – наше майбутнє, нашу надію.
 О спорт ! Ти – мир !
Конкурс 8 : «Здорові діти – здорова нація».
 Учаснику треба по черзі з абетки викласти слово «Здоров'я – усьому голова».
 Перемога – 3 бала, нічия – 2 бала , поразка – 1 бал.
Богиня Гера: Наші змагання вдалися на славу,
 Дійшли до фінішу усі по праву.
 Достойні класи нагороди
 Призи вручити Вам ми раді!
Богиня Гера: Шановне журі, слово ваше вагоме, балів  не жалійте, побільше давайте.
(Журі оголошує результати змагань. Команди нагороджуються кубком «Богиня Ніка», дипломами різних ступенів ,призами та медалями).

Комментариев нет:

Отправить комментарий